9. Referencias


Akasyah, W. (2020). Knowledge as important domain in reduce stigma against people with mental disorders (ODGJ). International Journal of Nursing and Midwifery Science, 4(2). https://doi.org/10.29082/ijnms/2020/vol4/iss2/283 

Almeida, O. y Sousa, N. (2022). Leveraging neuroscience to fight stigma around mental health. Frontiers in Behavioral Neuroscience, 15. https://doi.org/10.3389/fnbeh.2021.812184 

Almeida, R., Trigueiro, M., Portugal, P., Sousa, S., Simões-Silva, V., Campos, F., Silva, M. y Marques, A. (2023). Mental health literacy and stigma in a municipality in the north of Portugal: A cross-sectional study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(4), 3318. https://doi.org/10.3390/ijerph20043318 

Alyousef, S. (2019). Factors contributing to mental health stigma among saudi medical practitioners. The Journal of Mental Health Training Education and Practice, 14(2), 96-105. https://doi.org/10.1108/jmhtep-08-2017-0051 

American Psychological Association (2017). Principios éticos de los psicólogos y código de conducta. https://www.apa.org/ethics/code 

American Psychological Association, 2002. (2003). Principios Éticos de los Psicólogos y Código de Conducta. IBIS INTERNATIONAL BIOETHICAL INFORMATION SYSTEM. 

Angermeyer, C., Matschinger, H., Carta, G., y Shomerus, G. (2014). Cambios en la percepción del estigma de las enfermedades mentales en Alemania en las últimas dos décadas. Psiquiatría Europea, 29(6), 390-395. 

Armijo, I., Aspillaga, C., Bustos, C., Calderón, A., Cortés, C., Fossa, P., Melipillan, R., Sánchez, A. y Vivanco, A. (2021). Manual de metodología de investigación. Universidad del Desarrollo. 

Bacsu, J., Kortzman, A., Fraser, S., Chasteen, A., MacDonald, J. y O'Connell, M. (2023). Understanding intersectional ageism and stigma of dementia: protocol for a scoping review. JMIR Research Protocols, 12, e46093. https://doi.org/10.2196/46093 

Barría, E., Goic, C. y Yzerbyt, V. (2016). Estudio correlacional de prejuicio y discriminación implícita y explícita en una muestra magallánica. Atenea (Concepción), (513), 251-262. https://doi.org/10.4067/s0718-04622016000100016 

Berry, C., Niven, J., Chapman, L., Valeix, S., Roberts, P. y Hazell, C. (2021). A mixed-methods investigation of mental health stigma, absenteeism and presenteeism among uk postgraduate researchers. Studies in Graduate and Postdoctoral Education, 12(1), 145-170. https://doi.org/10.1108/sgpe-06-2020-0034 

Birtel, M., Wood, L. y Kempa, N. (2017). Stigma and social support in substance abuse: implications for mental health and well-being. Psychiatry Research, 252, 1-8. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2017.01.097 

Bracke, P., Delaruelle, K. y Verhaeghe, M. (2019). Dominant cultural and personal stigma beliefs and the utilization of mental health services: A cross-national comparison. Frontiers in Sociology, 4. https://doi.org/10.3389/fsoc.2019.00040 

Bravo, G., Fuentes-Garcia, A., Arriagada, M. y Castellucci, I. (2022). Consideraciones metodológicas en el estudio de la discriminación laboral percibida: protocolo de una revisión panorámica. Medwave, 22(11), e2650-e2650. https://doi.org/10.5867/medwave.2022.11.2650 

Brewer, K., Gearing, R., Cheung, M., Leung, P., Chen, W., Carr, L., Bjugstad, A. y He, X. (2022). Stigma’s influence on mental health treatment in China. Journal of Mental Health and Social Behaviour, 4(2). https://doi.org/10.33790/jmhsb1100172 

Ceballos, G. A., Jiménez, M. P., De La Torre, H. y Suarez, Y. P. (2020). Estigma-discriminación hacia personas con trastornos mentales en estudiantes de Medicina. Tesis Psicológica, 15(2). https://doi.org/10.37511/tesis.v15n2a13 

Cedeño, F. (2019). La estigmatización: una forma normalizada de la violencia intragénero. Revista Científica de la Universidad de Cienfuegos, 11(4), 77-85.   http://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus 

Cerecero-García, D., Macías-González, F., Arámburo-Muro, T. y Bautista-Arredondo, S. (2020). Síntomas depresivos y cobertura de diagnóstico y tratamiento de depresión en población mexicana. Salud Pública de México, 62(6), 840-850. https://doi.org/10.21149/11558 

Chang, N., Ribot, V. C. y Pérez, V. (2018). Influencia del estigma social en la rehabilitación y reinserción social de personas esquizofrénicas. Revista Habanera de Ciencias Médicas, 17(5), 705-719. 

Chen, H., Wang, Z. y Phillips, M. R. (2018). Assessing knowledge and attitudes about mental illness in Ningxia, China. Transcultural Psychiatry, 55(1), 94-119. https://doi.org/10.1177/1363461517748847 

Cheng, H., Wang, C., McDermott, R., Kridel, M. y Rislin, J. (2018). Self‐stigma, mental health literacy, and attitudes toward seeking psychological help. Journal of Counseling & Development, 96(1), 64-74. https://doi.org/10.1002/jcad.12178 

Chua, K., Sungmin, J., Farrell, S., Jolly, A., Khangura, R. y Henderson, C. (2022). Mental health literacy: A focus on daily life context for population health measurement. SSM - Mental Health, 2, 100118. https://doi.org/10.1016/j.ssmmh.2022.100118 

Del Río Sánchez, C. (2018).  Guía de ética profesional en psicología clínica.  Madrid: Ediciones Pirámide. Delgado, P. (2021, 2 de junio). Rompiendo el estigma de la salud mental.  Observatorio del Instituto para el Futuro de la Educación. https://observatorio.tec.mx/edu-news/rompiendo-el-estigma-de-la-salud-mental/ 

Diatmika, I. y Karmila, D. (2022). Stigma influence of the outcome (experiences, motivations, and obstacles) towards people with mental illness problems in Babaka Public Health Centre, lombok. Berkala Kedokteran, 18(2), 161. https://doi.org/10.20527/jbk.v18i2.14492 

Dir, A., Saldana, L., Chapman, J. y Aalsma, M. (2018). Burnout and mental health stigma among juvenile probation officers: The moderating effect of participatory atmosphere. Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research, 46(2), 167-174. https://doi.org/10.1007/s10488-018-0902-x 

Eiroa-Orosa, F., Lomascolo, M. y Tosas-Fernández, A. (2020). Efficacy of an intervention to reduce stigma beliefs and attitudes among primary care and mental health professionals: two cluster randomized-controlled trials. Preprints. https://doi.org/10.20944/preprints202012.0585.v1 

Favre, S., Bajwa, N., Dao, M., Audétat, M., Nendaz, M., Perron, N., Perneger, T. y Richard-Lepouriel, H. (2023). Association between burnout and stigma in physicians. Plos One, 18(4), e0283556. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0283556 

Fleary, S., Joseph, P., Gonçalves, C., Somogie, J. y Angeles, J. (2022). The relationship between health literacy and mental health attitudes and beliefs. HLRP: Health Literacy Research and Practice, 6(4), e270–e279. https://doi.org/10.3928/24748307-20221018-01 

Free Software Foundation. (2013). GNU PSPP. GNU Operating System. 

Gearing, R., Brewer, K., Washburn, M., Yu, M., De la Cruz, P. García, A. y Torres, L. (2023). Mental health help-seeking in Mexico. Global Health Promotion, 31(1), 55-64. https://doi.org/10.1177/17579759231204357 

Geffner, N. y Agrest, M. (2021). Estudio sobre el estigma percibido y el estigma experimentado según los usuarios de servicios de salud mental en la ciudad de Buenos Aires: su impacto en la recuperación. Revista Iberoamericana de Psicología, 14(2), 21-32. https://doi.org/10.33881/2027-1786.hrip.14203 

Gervacio, J. y Guillen, M. (2021). Equipamiento para la atención de la salud mental, breve diagnóstico en México. Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar, 7(1), 10357-10370. https://doi.org/10.37811/cl_rcm.v7i1.5219 

Gobierno de México (2015). ¿Qué es la discriminación?. https://www.gob.mx/epn/articulos/que-es-la-discriminacion-noaladiscriminacion 

Goffman, E. (1963). Stigma: Notes on the Management of Spoiled Identity. Simon & Schuster. 

Gómez-García, L., Arenas-Monreal, L., Rojas-Russell, M., Astudillo-García, C. y Agudelo-Botero, M. (2021). Barreras para la atención de las conductas suicidas en Ciudad de México: experiencias del personal de salud en el primer nivel de atención. Revista Facultad Nacional de Salud Pública, 40(1), e2. https://www.redalyc.org/journal/120/12072240002/html/ 

Hempel, S., Ferguson, L., Bolshakova, M., Yagyu, S., Fu, N., y Gruskin, S. (2021). Frameworks, measures, and interventions for hiv-related internalised stigma and stigma in healthcare and laws and policies: systematic review protocol. BMJ Open, 11(12), e053608. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2021-053608 

Hernández-Sampieri, R. y Mendoza, C. P (2018). Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw Hill. 

Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación. McGraw 

Hill. Huang, N., Bai, Y., Yang, F., Liu, X. y Guo, J. (2023). The moderating effects of colleagueship on the relationship between mental health and perceived stigma among Chinese firefighters. Psychological Trauma Theory Research Practice and Policy, 15(2), s327-S334. https://doi.org/10.1037/tra0001496 

Iammarino, C., Johnson, J., Zolezzi, M. y Hasnani, Z. (2020). Simulation in mental health interprofessional education. Journal of Nursing Education and Practice, 10(10), 46. https://doi.org/10.5430/jnep.v10n10p46 

Isaji, H. (2023). The relationships among activity information, personal recovery, and related psychosocial factors in psychiatric day-care users in Japan. British Journal of Occupational Therapy, 87(2), 114-124. https://doi.org/10.1177/03080226231198343 

Julián, I. P., Donat, A. A., y Díaz, I. B. (2013). Estereotipos y prejuicios de género:: Factores determinantes en Salud Mental. Norte de salud mental, 11(46), 20-28. 

Jung, S. y Kim, E. (2020). Association of refugees’ knowledge of mental illness and their attitudes toward mental illness. Asia Pacific Journal of Public Health, 33(1), 117-120. https://doi.org/10.1177/1010539520968457 

Karamouzian, M., Cheng, T., Nosova, E., Sedgemore, K., Shoveller, J. y DeBeck, K. (2018). Perceived devaluation among a cohort of street-involved youth in Vancouver, Canada. Substance Use & Misuse54(2), 324-330. https://doi.org/10.1080/10826084.2018.1523193 

Klein, A., Horowitz, N., Tran, I., Rabasco, A., Steele, E. y Breaux, R. (2023). Perceived barriers to seeking mental health treatment among clinical psychology graduate students. Training and Education in Professional Psychology, 17(2), 208-212. https://doi.org/10.1037/tep0000413 

Lagunes-Cordoba, E., Dávalos, A., Fresán, A., Jarrett, M., González-Olvera, J., Thornicroft, G. y Henderson, C. (2020). Mental health service users’ perceptions of stigma, from the general population and from mental health professionals in Mexico: A qualitative study. Community Mental Health Journal, 57(5), 985-993. https://doi.org/10.1007/s10597-020-00706-4 

Lagunes-Cordoba, E., Lagunes-Córdoba, R., Fresán-Orellana, A., González-Olvera, J., Jarrett, M., Thornicroft, G., Thornicroft, G. y Henderson, C. (2021). Mexican psychiatric trainees’ attitudes towards people with mental illness: A qualitative study. Community Mental Health Journal, 58(5), 982-991. https://doi.org/10.1007/s10597-021-00907-5 

Li, J., Fan, Y., Zhong, H., Duan, X., Chen, W., Evans‐Lacko, S. y Thornicroft, G. (2019). Effectiveness of an anti-stigma training on improving attitudes and decreasing discrimination towards people with mental disorders among care assistant workers in Guangzhou, China. International Journal of Mental Health Systems, 13(1). https://doi.org/10.1186/s13033-018-0259-2 

Link, B. G. (1987). Perceived Devaluation-Discrimination Scale. APA PsycTests. https://doi.org/10.1037/t16562-000 

Lo, L., Suen, Y., Chan, S., Sum, M., Charlton, C., Hui, C., Lee, E., Chang, W. y Chen, E. (2021). Sociodemographic correlates of public stigma about mental illness: A population study on Hong Kong’s Chinese population. BMC Psychiatry, 21(274). https://doi.org/10.1186/s12888-021-03301-3 

López, M., Laviana, M., Fernández, L., López, A., Rodríguez, A. y Aparicio, A. (2008). La lucha contra el estigma y la discriminación en salud mental: Una estrategia compleja basada en la información disponible. Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría, 28(1), 48-83. https://scielo.isciii.es/scielo.php?pid=S0211-57352008000100004&script=sci_arttext 

Mansfield, R., Patalay, P. y Humphrey, N. (2020). A systematic literature review of existing conceptualisation and measurement of mental health literacy in adolescent research: current challenges and inconsistencies. BMC Public Health, 20(607). https://doi.org/10.1186/s12889-020-08734-1 

Martínez, A. A. (2022). Conocimientos y actitudes hacia los trastornos mentales como generadores de discriminación hacia las personas que los padecen, en universitarios mexicanos. Universidad Veracruzana. 

Martínez, A., Lagunes, R., Rosas, F. (2021). Estigma hacia pacientes psiquiátricos en estudiantes mexicanos de psicología. Revista de Psicología de la Universidad Autónoma del Estado de México, 10(20), 103-131. https://doi.org/10.36677/rpsicologia.v10i20.16712. 

Martínez, V. M. (2017). Consentimiento informado: Fundamentos y problemas de su aplicación práctica. Universidad Nacional Autónoma de México. 

Martínez, W., Galván, J., Saavedra, N. y Berenzon, S. (2017). Barriers to Integrating Mental Health Services in Community-Based Primary Care Settings in Mexico City: A Qualitative Analysis. Psychiatric Services, 68(5), 497-502. https://doi.org/10.1176/appi.ps.201600141 

Mora-Ríos, J. y Ortega-Ortega, M. (2021). Perceived devaluation and discrimination toward mental illness scale (PDDs): Its association with sociodemographic variables and interpersonal contact in a Mexican sample. Salud Mental, 44(2), 75-82. https//doi.org/10.17711/sm.0185-3325.2021.011 

Mora-Ríos, J., Bautista-Aguilar, N., Natera, G. y Pedersen, D. (2013). Adaptación cultural de instrumentos de medida sobre estigma y enfermedad mental en la Ciudad de México. Salud Mental, 36(1), 9-18. https://doi.org/10.17711/sm.0185-3325.2013.002 

Moro, L. y Rocha, K. (2022). Mental health stigma associated among professionals of primary health care. Paidéia (Ribeirão Preto), 32, e3214. https://doi.org/10.1590/1982-4327e3214 

Narita, Z., Yamanouchi, K., Mishima, K., Kamio, Y., Ayabe, N., Kakei, R. y Kim, Y. (2021). Training about mental disorder and screening/assessment associated with knowledge/experience in public health workers in Japan. Research Square. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-558057/v1 

Ng, S., Reidy, H., Wong, P. y Zayts-Spence, O. (2023). The relationship between personal and interpersonal mental health experiences and stigma-related outcomes in Hong Kong. BJPsych Open, 9(3). https://doi.org/10.1192/bjo.2023.39 

Ochoa, S., Martínez, F.,Ribas, M., García, M., López, E., Villellas, R., Arenas, O., Álvarez, I., Cunyat, C., Vilamala, S., Autonell, J., Lobo, E., Haro, J. (2011). Estudio cualitativo sobre la autopercepción del estigma social en personas con esquizofrenia. Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría, 31(3), 477-489. https://doi.org/10.4321/S0211-57352011000300006 

Organización de las Naciones Unidas (2018). Consultation on Human Rights and mental health: "Identifying strategies to promote human rights in mental health”. Oficina del Alto Comisionado de las Naciones Unidas para los Derechos Humanos. https://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=23080&LangID=E 

Organización Mundial de la Salud (2022). Salud mental: fortalecer nuestra respuesta. OMS.  https://www.who.int/es/news-room/fact-sheets/detail/mental-health-strengthening-our-response 

Pei, L. (2022). Exploring mental health stigma among chinese-english bilinguals: dual process model of emotional competence, flipped learning readiness, and academic performance in mainland chinese universities. Frontiers in Psychiatry, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2022.1001796 

Rodríguez, A., y Antolín, L. (2020). Estigma social hacia la enfermedad mental: factores relacionados y propiedades psicométricas del Cuestionario de Atribuciones-revisado. Universitas Psychologica, 19

Rojas, A. C. (2022). Código Ético del Psicólogo. Unidades de Apoyo para el Aprendizaje. CUAIEED/FES Iztacala-UNAM. https://enlinea.iztacala.unam.mx/resources/modules/UAPAS/CodigoEticoPsicolog/ 

Ruíz, M., Serrano, V. y Sánchez, E. (1998). Historia de las actitudes hacia la enfermedad mental. Actas Luso-Españolas de Neurología, Psiquiatría y Ciencias Afines, 16(4),  285-293. 

Saavedra, J. y Murvartian, L. (2022). Estigma público en salud mental en la universidad. Universitas Psychologica, 20, 1-15. https://doi.org/10.11144/javeriana.upsy20.epsm 

Sanjuan, A. M. (2011). El estigma de los trastornos mentales: discriminación y exclusión social. Quaderns de Psicologia. International Journal of Psychology, 13(2), 7-17. 

Santini, Z., Nelausen, M., Kusier, A., Hinrichsen, C., Schou-Juul, F., Madsen, K., Meilstrup, C., Donovan, R., Koushede, V. y Nielsen, L. (2022). Impact evaluation of the “ABCs of Mental Health” in Denmark and the role of mental health-promoting beliefs and actions. Mental Health and Social Inclusion, 26(3), 271-291. https://doi.org/10.1108/mhsi-03-2022-0014 

Sastre-Rus, M., Tomás–Sábado, J., Juliá‐Sanchis, R., Roldán‐Merino, J., Llobet, M. y Lluch‐Canut, T. (2020). Development and psychometric testing of a scale for assessing the associative stigma of mental illness in nursing. Journal of Clinical Nursing, 29(21-22), 4300-4312. https://doi.org/10.1111/jocn.15467 

Shamos, S., Hartwig, K. y Zindela, N. (2009). Men’s and women’s experiences with hiv and stigma in Swaziland. Qualitative Health Research, 19(12), 1678-1689. https://doi.org/10.1177/1049732309353910 

Sociedad Mexicana de Psicología. (2010). Código ético del psicólogo. Trillas. 

Solis-Soto, M., Burrone, M., Reginatto, G., Sapag, J. y Alvarado, R. (2019). Estigma hacia personas con trastornos mentales: percepciones de devaluación y discriminación en una muestra de trabajadores chilenos. Salud Mental, 42(5), 207-215. https://doi.org/10.17711/SM.0185-3325.2019.027 

Sreeram, A., Cross, W. y Townsin, L. (2022). Anti‐stigma initiatives for mental health professionals—a systematic literature review. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 29(4), 512-528. https://doi.org/10.1111/jpm.12840 

Stuart, H., Arboleda-Florez, J., Sartorius, N. (2012). Paradigms lost. Fighting stigma and the lessons learned. Oxford University Press. 

Stuetzle, S., Brieger, A., Lust, C., Ponew, A., Speerforck, S. y Peter, S. (2023). Internalized stigma in mental health staff with lived experience of mental crises–Does the professional role protect against self-stigmatization?. Frontiers in Psychiatry, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2022.1078478 

Suárez, K. y Kazdin, A. (2022). Salud mental infantil y la brecha de tratamiento en México. Psicología y Salud, 33(1), 5-18. https://doi.org/10.25009/pys.v33i1.2768 

Tapia, C. E. F., y Cevallos, K. L. F. (2021). Pruebas para comprobar la normalidad de datos en procesos productivos: Anderson-Darling, Ryan-Joiner, Shapiro-Wilk Y Kolmogórov-Smirnov. Societas, 23(2), 83-106. 

Tapia, F. M., Castro, W. L., Poblete, C. M. y Soza, C. M. (2015). Estigma hacia los trastornos mentales: características e intervenciones. Salud Mental, 38(1), 53-58. 

Taylor, J. y Gordon, S. (2022). Evaluating service user-led teaching of mental health recovery concepts in clinical psychology training. Training and Education in Professional Psychology, 16(4), 385-393. https://doi.org/10.1037/tep0000377 

Valderrama-Núñez, C. y Zolezzi-Gorziglia, R. (2021). Intersectorialidad y reducción del estigma en salud mental: la necesidad de avanzar hacia una descolonización de la institucionalidad, desde una perspectiva intercultural. Saúde E Sociedade, 30(4). https://doi.org/10.1590/s0104-12902021200973 

Valdez-Santiago, R., Marín-Mendoza, E. y Torres-Falcón, M. (2021). Análisis comparativo del marco legal en salud mental y suicidio en México. Salud Pública de México, 63(4), 554-564. https://doi.org/10.21149/12310 

Vázquez, A. y Stolkiner, A. (2009). Procesos de estigma y exclusión en salud. Articulaciones entre estigmatización, derechos ciudadanos, uso de  drogas y drogadependencia. Anuario de Investigaciones, 16, 295-303.

Villarreal, P. (2012). El estigma en la salud mental. Revista Cúpula, 26(2), 60-61. 

Wagas, A., Malik, S., Fida, A., Abbas, N., Mian, N., Miryala, S., Amray, A. N., Shah, Z. y Naveed, S. (2020). Interventions to Reduce Stigma Related to Mental Illnesses in Educational Institutes: a Systematic Review. PMC PubMed Central, 91(3), 887–903. https://doi.org/10.1007%2Fs11126-020-09751-4 

Wang, W., Cui, H., Zhang, W., Xu, X. y Hong, D. (2021). Reliability and validity of the Chinese version of the scale for assessing the stigma of mental illness in nursing. Frontiers in Psychiatry, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2021.754774 

Wang, W., Zhao, T., Chen, W., Cui, H. y Liu, R. (2023). Mental health knowledge and social distancing among clinical nurses: the mediating role of stigma in mental illness/a cross-sectional study. Research Square. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-2581004/v1 

Williston, S., Bramande, E., Vogt, D., Iverson, K. y Fox, A. (2020). An examination of the roles of mental health literacy, treatment-seeking stigma, and perceived need for care in female veterans’ service use. Psychiatric Services, 71(2), 144-150. https://doi.org/10.1176/appi.ps.201800405 

Xiong, W., Phillips, M. R., Wang, Z., Zhang, Y., Cheng, H. G. y Link, B. G. (2020). Stigma and discrimination associated with mental illness and other stigmatizing conditions in china using two cultural-sensitive measures of stigma: interpersonal distance and occupational restrictiveness. Psychological Medicine, 51(16), 2804-2813. https://doi.org/10.1017/s0033291720001439 

Yu, Y., Matlin, S., Crusto, C., Hunter, B. y Tebes, J. (2022). Double stigma and help-seeking barriers among blacks with a behavioral health disorder. Psychiatric Rehabilitation Journal, 45(2), 183-191. https://doi.org/10.1037/prj0000507 

Yulianti, P. y Sugiharto, D. (2022). The challenges faced by guidance and counseling teachers in developing mental health literacy. KnE Social Sciences, 7(14), 362-373. https://doi.org/10.18502/kss.v7i14.11986 

Zabaleta, R., Lezcano, F. y Perea, M. V. (2022). Alfabetización en salud mental: Revisión sistemática de la literatura. Psykhe, 32(1). https://doi.org/10.7764/psykhe.2020.21787 

Zamora-Rondón, D., Suarez, D. y Bernal, O. (2019). Análisis de las necesidades y uso de servicios de atención en salud mental en Colombia. Revista de Salud Pública, 21(2), 175-180. https://doi.org/10.15446/rsap.v21n2.71638 

Zárate, J., Davila, A., Illanes, M., Gioacchini, C., Sananez, G., Hunziker, C. y Castañon, F. D. (2020). Salud mental y estigma: Análisis sobre la formación profesional en Psicología. Anuario de Investigaciones de la Facultad de Psicología, 5(6), 153-167.


Leave your comment